علل کار کردن مداوم یخچال ویرپول

علل کار کردن مداوم یخچال ویرپول

در صورت بروز مشکل کارکردن مداوم یخچال ویرپول احتمال ایجاد صدمات جدی به موتور یخچال و سایر اجزای داخلی آن وجود دارد.نمایندگی تعمیرات ویرپول در این مطلب قصد دارد به منظور سهولت و رضایت بیشتر مشتریان به موارد و دلایلی که مربوط به کار کردن مداوم یخچال ویرپول می شود بپردازد. نمایندگی ویرپول قصد دارد در راستای رفع معایبی که در ادامه به آن ها اشاره می شود راهنمایی های اولیه را برای کاربران آماده کند.

علل کار کردن مداوم یخچال ویرپول

2.خراب شدن صفحه کنترل اصلی

اگر یخچال و فریزر به صورت مداوم در حال کار کردن باشد، امکان معیوب بودن صفحه کنترل اصلی وجود دارد.عملکرد این بخش بدین شکل است که چند بار در روز باید می بایست سیستم خنک کننده دستگاه را غیرفعال نماید و سپس گرمکن برفک زدا را فعال کند تا بدین طریق همه برفک های ایجاد شده بر روی سطح سیم پیچی های تبخیر کننده ذوب شود.

در شرایطی که این صفحه کنترل دچار نقص فنی باشد موجب می شود که سیستم برفک زدایی یخچال هرگز وارد این چرخه نشود.

1. کثیف بودن سیم پیچی های کندانسور

معمولا زیر یخچال محل سیم پیچ های کندانسور است. این سیم ها حرارت داخلی یخچال و فریزر را از طریق انتقال گاز خنک کننده از بین می بردند. در صورتی که گرد و غبار و کثیفی و یا بقایای مواد روی سیم پیچی های زیر یخچال انباشته شده باشند، یخچال می بایست برای اینکه حرارت را کم کند بیشتر کار کند.
بنابراین اگر سیم پیچ های دستگاه به شکل قابل ملاحظه ای کثیف شده باشند، موتور یخچال یا فریزر به منظور خنک نمودن خود باید به طور دائم کار کند. توصیه می کنیم دو بار در سال سیم پیچ های کندانسور یخچال را حتما تمیز کنید.

4. نقص در مونتاژ گرمکن برفک زدا

عملکرد مونتاژ گرمکن برفک زدا بدین ترتیب می باشد که باید چند مرتبه در روز روشن شود که بتواند هر گونه برفکی را که ممکن است به حالت انباشته شده بر روی سطوح سیم پیچ های تبخیر کننده ظاهر شده باشد را ذوب نماید.

اگر این فرایند مونتاژ گرماده دچار اشکالاتی شده باشد، یخچال قادر نخواهد بود عملیات برفک زدایی را به نحو احسن انجام دهد و به مرور موجب می شود برفک ها همچنان بر سطوح سیم پیچی های تبخیر کننده انباشته شوند.

یخچال و فریزر باید برای اینکه بتواند این برفک ها را از بین ببرد، و گرمای ایجاد شده را از بین ببرد بیشتر کار کنند. از این رو کار کردن مداوم یخچال ویرپول به این دلیل می تواند ایجاد شود که بتواند دمای یخچال را کم کند.برای معلوم کردن این مشکل یعنی معیوب بودن سیستم گرمکن برفک زدا، می توانید از یک مولتی متر جهت آزمایش پیوستگی سیستم استفاده نمایید. در چنین شرایطی که پیوستگی لازم وجود نداشته باشد، آن باید تعویض گردد.

3. دمای فریزر بیشتر از 10 درجه فارنهایت یا (-12 درجه سانتیگراد)

در شرایطی که در دمای فریزر بیشتر از 10 درجه فارنهایت تنظیم شده باشد، سرد کنندگی یخچال به اندازه کافی نخواهد بود و بنابراین اگر یخچال به میزان کافی خنک نباشد، موتور یخچال برای سرد کردن بیشتر خود بیش از اندازه کار می کند.
در نتیجه، یخچال باید به صورت مداوم کار کند. از این رو دمای فریزر نیز باید بین دمای 0 تا 5 درجه فارنهایت (15- تا 18- درجه سانتیگراد) تنظیم شده باشد.در مواقعی که دمای فریزر بیشتر باشد، این اطمینان حاصل می شود که سیم پیچی های کندانسور تمیز و سالم بوده و به بدون مشکل کار می کند.علاوه بر این مورد، باید بررسی کنید که آیا برفک ها بر سطوح سیم پیچ های تبخیر کننده ایجاد و انباشته شده است یا خیر. پس اگر برفک هایی را بر روی سطوح سیم پیچ های تبخیرکننده مشاهده نمودید، باید به این نتیجه برسید که احتمالا بخشی از سیستم برفک زدایی دچار نقص فنی شده است.

کر نکردن ترموستات برفک زدا

5. کار نکردن ترموستات برفک زدا

یکی دیگر از علل کار کردن مداوم یخچال ویرپول و یا فریزر ویرپول می تواند به دلیل عیب ناشی از ترموستات برفک زدا باشد.عملکرد سیستم برفک زدا بدین روش است که چند بار در طول روز سیستم گرمکن برفک زدا تا چند دقیقه روشن می گردد تا بتواند هر گونه برفک موجود و انباشته شده در یخچال یا فریزر را و یا حتی بر روی سطوح سیم پیچ های تبخیر کننده ذوب نماید.
برای انجام این کار، ترموستات یخچال باید این تشخیص را بدهد که سیم پیچ های زیر یخچال به اندازه کافی سرد باشند. بنابراین در صورتی که سیم پیچ های یخچال به اندازه ای که باید سرد باشند، در ان زمان سیستم گرمکن برفک زدا روشن می شود.
ولی در مواقعی که ترموستات دچار نقص فنی شده باشد قادر نخواهد بود که به راحتی درجه حرارت سیم پیچ ها را مشخص کند و در نتیجه عملیات روشن کردن گرمکن برفک زدا را نمی تواند اجرایی کند. در نهایت وقتی گرمکن برفک زدا روشن نگردد، برفک هایی که بر روی سیم پیچی ها ایجاد و تلنبار می شوند مانع عدم جریان یافتن هوا درون سیم پیچی ها می شود و این عمل نمی تواند فرایند خنک سازی کل سیستم یخچال را انجام دهد.
همچنین لازم به ذکر است که شما باید  پیوستگی عملکرد ترموستات برفک زدا را نیز بررسی نمایید. این مورد از بررسی باید حتما با پیوستگی همراه باشد تا سیستم یخچال به کم ترین درجه حرارت در محدوده توان خود دست پیدا کند.

7. خراب شدن موتور فن تبخیر کننده

اگر دستگاه شما به صورت متناوب در حال کار کردن است، احتمال اینکه موتور فن تبخیر کننده دستگاه شما خراب شده باشد وجود دارد.

همه دستگاه های یخچال و فریزر از مجموعه ای از سیم پیچ ها تشکیل شده اند که تحت عنوان تبخیر کننده آن ها را می شناسند.

یخچال شما می تواند بسته به مدل دستگاه و موقعیت قرارگیری تبخیر کننده ها دارای یک یا چند موتور فن تبخیر کننده باشد.

عملکرد موتور فن تبخیر کننده بدین صورت است که، باید هوای سرد را توسط سیم پیچ های دستگاه در محفظه های یخچال و یا فریزر به گردش در بیاورد.

اگر دستگاه فقط دارای یک تبخیر کننده باشد، مطمئنا آن فقط در سمت فریزر قرار دارد.

پس بنابراین در صورتی که فن دستگاه به درستی کار نکند، هوای سرد کمتری را می تواند در محفظه های یخچال به گردش درآورد و ممکن است با این حال فریزر نیز همچنان هم سرد باشد.

6. فرسودگی درزگیر درب دستگاه

در صورت پاره شدن, فرسودگی و یا به طور کلی خراب شدن درزگیر درب یخچال , ممکن است یخچال به صورت مداوم کار کند. چون در این حالت اگر درب یخچال یا یخچال فریزر شما به صورت کامل بسته نگردد، هوا وارد یخچال خواهد شد و باعث تشکیل برفک هایی بر روی سطوح سیم پیچی های تبخیرکننده در زیر یخچال می شود.
این اشکال به این دلیل رخ می دهد که هوای مرطوب فضای اتاق از راه سوراخ ها و درزهای ایجاد شده موجود بر درزگیر یخچال به فضای داخلی یخچال و فریزر وارد شده برفک هایی را ایجاد می کند. این برفک ها بدین صورت ایجاد می شود که به محض ورود رطوبت به داخل یخچال یا فریزر و در تماس قرار گرفتن با سردی سیم پیچ های تبخیر کننده، به شکل متراکم شده تبدیل می شود و در آخر به یخ تبدیل می شود.
عمدتا این برفک ها و یخ ها باید توسط سیستم برفک زدا دستگاه از بین برده شود. در هر حال، در صورت معیوب بودن درزگیر درب، به سرعت برفک ها و یخ های زیادی بر روی سطوح سیم پیچ های تبخیرکننده شکل می گیرد و در نتیجه سیستم برفک زدا یخچال نمی تواند با کارکرد و فرآیند نرمال خود آنها را ذوب و رفع نماید.

9. نقص فنی در موتور فن کندانسور

دلیل دیگری که موجب کار کردن مداوم یخچال ویرپول می شود، این است که شاید مواد یا شئی به صورت مانع در مسیر عملکرد تیغه های موتور فن قرار گرفته باشد، یا اینکه ممکن است خود موتور فن کندانسور دستگاه معیوب باشد.

عملکرد موتور فن كندانسور بدین ترتیب است که، باید هوای سرد دستگاه را بر همه سطوح سیم پیچ های کندانسور توزیع کند تا بتواند آنها را خنک نگه دارد.

موتور فن كندانسور را می توانید در زیر و یا در نزدیکی پشت یخچال و یا فریزر مشاهده کنید.

برای دسترسی به این قسمت از یخچال باید اول یخچال را از سمت دیوار به بیرون بکشید و سپس پانل دسترسی را جدا نموده و در نهایت به این قسمت دسترسی پیدا می کنید.

8. خراب بودن صفحه کنترل برفک زدا

 دلیل دیگر معیوب بودن صفحه کنترل برفک زدا می باشد. وظیفه صفحه کنترل برفک زدا نظارت بر عملکرد چندین شرایط و روال دستگاه می باشد که باید تعیین کند در چه مواقع و شرایطی چرخه برفک زدا می تواند شروع به کار نماید. پس در حالتی که صفحه کنترل دستگاه معیوب باشد، یخچال قادر به این نیست که بتواند وارد چرخه برفک زدایی گردد.
پس برفک های زیادی را می توان بر روی سطح سیم پیچ های تبخیرکننده مشاهده کرد و سپس یخچال و فریزر نمی تواند به اندازه کافی خنک شود.که این مورد نیز بستگی به جای قرارگیری تبخیر کننده دارد. یک اقدام محتاطانه قبل از اقدام تعویض صفحه کنترل برفک زدا انجام دهید و این است که اول به روند پیوستگی فعالیت گرمکن برفک زدا و ترموستات توجه کنید و آن را بررسی کنید.

10. خراب بودن تایمر برفک زدا

اگر یخچال و فریزر شما به طور متناوب و دائمی در حال کار کردن است، احتمال خراب بودن تایمر برفک زدا وجود دارد.
تایمر برفک زدا به طور میانگین باید بین دو تا سه بار در روز سیستم گرمکن برفک زدا دستگاه را روشن نماید تا بتواند هر نوع برفک انباشته شده بر سطوح سیم پیچ های تبخیرکننده را رفع و ذوب نماید. پس در نتیجه در صورتی که تایمر گفته شده خراب باشد، گرمکن دستگاه روشن نخواهد شد.

 خراب بودن تایمر برفک زدا

سخن آخر

 نمایندگی تعمیرات ویرپول به صورت رسمی و با چندین سال سابقه درخشان در رشته تعمیرات لوازم خانگی ویرپول فعالیت عمده ای دارد، از جمله تخصصات مهم دیگر این مجموعه می توان به تعمیر ساید بای ساید ویرپول اشاره داشت. پس در صورت مواجه با مشکلاتی از این دست می توانید با کارشناسان و تکنسین مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *