نحوه عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید و راه حل برطرف کردن آن

نحوه عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید و راه حل برطرف کردن آن

اگر به دنبال نحوه عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید خود هستید می توانید در ادامه متن با نمایندگی تعمیرات ویرپول همراه شوید تا به نتایج مورد نظر خود برسید.آیا مواد خوراکی داخل یخچال فریزر یا ساید شما آب شده اند؟ آیا گوشت های داخل فریزرتان آنقدر یخ زده شده که به طور کامل سفید رنگ شده است؟ آیا یخچال فریزر یا ساید شما صدای گوش خراش و عجیبی دارد یا بدتر از این،به هیچ عنوان کار نمی کند؟ از نحوه عیب یابی یخچال فریزر خود چه میزان اطلاع دارید؟

 نحوه عیب یابی یخچال فریزرو ساید بای ساید

وقتی که فریزر یا یخچال شما به خوبی کار نکند، امکان دارد مشکل آنقدر هم حاد نباشد که ملزوم به تعمیر یا تعویض داشته باشد.گاهی اوقات با خواندن کامل این مقاله قبل از اینکه به سراغ کارشناسان نمایندگی تعمیرات ویرپول بروید، خودتان می توانید با اندکی وقت گذاشتن و حوصله ایراد پیش آمده را حل کنید.

در این مقاله, نمایندگی تعمیرات ویرپول، به عیب یابی عمده ترین ایرادات یخچال فریزر که امکان مواجه شدن با آنها برای هر کسی وجود دارد و نیز راه های برطرف نمودن آنها پرداخته است. در مواردی که پس از مطالعه این مقاله، قادر به عیب یابی یخچال فریزر ویرپول نبودید و همچنین متوجه مشکلاتی که به آن ها اشاره می شود شدید، می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات یخچال فریزر ویرپول، با کارشناسان ویرپول تماس حاصل فرمایید و یا به شکل آنلاین درخواست تعمیرات یخچال فریزر ویرپول از طریق فرم زیر ثبت کنید.

مرکز تخصصی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی ویرپول

 

مرکز تخصصی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی ویرپول با بیش از صدها کارشناس و متخصص تعمیرکار در زمینه عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید در ۴ استان کشور، در زمینه ارائه خدمات سرویس، نصب و تعمیر یخچال فریزر آماده خدمت رسانی به شماست. نمایندگی ویرپول همچنین خدمات تخصصی انواع برندهای ایرانی و خارجی یخچال فریزرها را توسط کارشناسان هر برندی در سریعترین زمان ممکن، با بالاترین کیفیت و گارانتی شده در منازل شما کاربران گرامی فراهم می آورد.
اولویت متخصصین ویرپول تعمیر با قطعات اورجینال یخچال می باشد، این امر با کاهش هزینه های مصرف کننده و دارای قیمت های منصفانه و نظارت شده، با خدماتی بی بدیل در کم ترین زمان ممکن ارائه می شود.
از آنجاییکه فروش یخچال و خدمات پس از آن در نمایندگی تعمیرات ویرپول با بیمه ارائه می شود کاربران در زمینه ی ثبت درخواست آسان و عدم نگرانی جهت ایرادات یخچال با خاطری کاملا آسوده اقدام به خرید محصول خود می نمایند. پس از خرید تنها کافیست درخواست خود را ثبت نمایند پس از آن تمامی مراحل و خدمات را برعهده تکنسین های نمایندگی ویرپول بسپارند و در نهایت یخچال فریزر یا ساید خود را سالم و بدون اشکال به همراه گارانتی معتبر چند ماه از نمایندگی ویرپول تحویل بگیرید.

مطالبی که در زمینه نحوه عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید مطالعه خواهید کرد:

 

اشکال اول: زیاد بودن صدای یخچال فریزر
اشکال دوم: برفک زدن یخچال فریزر
اشکال سوم: یکسره کار کردن و خاموش نشدن یخچال فریزر
اشکال چهارم: یخچال بدون اتومات است و روشن نمی شود
اشکال پنجم: عدم کار کردن فریزر
اشکال ششم: دمای یخچال افزایش یافته و یخچال خنک نمی کند
اشکال هفتم: وجود مقداری آب روی طبقه های زیرین فریزر
اشکال هشتم: داغ بودن بیش از اندازه نرمال موتور یخچال فریزر
اشکال نهم: یخچال اصلا کار نمی کند
اشکال دهم: یخچال لرزش زیادی دارد (لرزش یخچال)
اشکال یازدهم: مکررا موتور یخچال به مدت طولانی خاموش می شود
اشکال دوازدهم: ایجاد برفک یا بلورهای یخ بر روی بسته های فریزر شده داخل یخچال
اشکال سیزدهم: اتوماتیک کار نکردن یخساز یخچال
اشکال چهاردهم: شنیدن دائمی صدای ویز ویز
اشکال پانزدهم: قطعات یخ ایجاد شده، کوچک و پوک هستند
اشکال شانزدهم: قطعات یخ، دارای بو و مزه هستند
اشکال هفدهم: به کندی ساخته شدن قطعات یخ
اشکال هجدهم: عدم کار کردن بخش یخ ریز یخچال
اشکال نوزدهم: آب داخل یخچال، بو و طعم بدی دارذ
اشکال بیستم: یخچال بو می دهد
اشکال بیست و یکم: یخساز کار می کند ولی دیسپنسر آب ندارد
اشکال بیست و دوم: دیسپنسر آب‌ کار نمی کند
اشکال بیست و سوم: آب یخچال دیسپنسر ریزش (فوران) می کند
اشکال بیست و چهارم: ساید بای ساید آب نمی دهد و قطعات یخ هم تولید نمی کند
اشکال بیست و پنجم: بسته نشدن کامل درب یخچال
اشکال بیست و ششم: غذاها و مواد خوراکی خنک نیستند
اشکال بیست و هفتم: فریزر و یخچال خیلی گرم هستند
اشکال بیست و هشتم: میزان دمای واقعی با درجه دمای تنظیم‌ شده یخچال یکی نیست
اشکال بیست و نهم: یخچال فرایند برفک زدایی انجام نمی دهند
اشکال سی اُم: فریزر سرد ولی یخچال گرم است
موارد دیگر

عیب یابی در یخچال فریزر با برندهای مختلف

 

نحوه عیب یابی یخچال فریزر ساید بای ساید رفع نمودن اشکالات متداول آن و انجام سرویس و یا تعمیرات یخچال، همگی بسته به دارا بودن دانش تخصصی در زمینه نحوه عملکرد یخچال، اجزای متفاوت دستگاه و نوع عملکرد و کارکرد هر یک از آن ها تفاوت دارد.
به علاوه، دارا بودن تجربه لازم در انجام تعمیرات یخچال و به کارگیری ابزار آلات خاص نیز بسیار مهم است. بنابراین روش های عیب یابی یخچال و یا امور مربوط به تعمیرات، مسئله ای بسیار حساس می باشد که هر شخصی صلاحیت های لازم جهت انجام آنها را نخواهد داشت. این نکته نیز لازم به ذکر است که دستکاری های ناآگاهانه، امکان دارد در آخر باعث ایجاد خسارات جدی و سنگینی برای به یخچال فریزر به وجود آورد!

لازم به ذکر است که مطالبی که در زمینه رفع مشکلات رایج یخچال فریزر و نحوه عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید عنوان می شود، صرف نظر از برندی که مختص دستگاه شماست در اکثر مدل ها و برندهای مختلف یکسان است. بنابراین عیب یابی از این دستگاه ها کاملا مشابه یکدیگر بوده پس بنابراین با خواندن این مطالب ذکر شده در مقاله قادر هستید از مطالب برای موارد زیر نیز بهره مند شوید:
عیب یابی یخچال فریزر پارس
عیب یابی یخچال جنرال الکتریک
عیب یابی یخچال فریزر بوش
عیب یابی یخچال فریزر دوو
عیب یابی یخچال دونار
و سایر برندهای ایرانی و خارجی یخچال
عیب یابی یخچال فریزر سامسونگ
عیب یابی یخچال فریزر ال جی
عیب یابی یخچال فریزر هیمالیا
عیب یابی یخچال فریزر الکترواستیل
عیب یابی یخچال فریزر امرسان
عیب یابی یخچال فریزر هایسنس

اشکال اول: زیاد بودن صدای یخچال فریزر

 زیاد بودن صدای یخچال فریزر

 

 یکی از متداول ترین و عمده ترین مشکلات مربوط به یخچال های خانگی ایجاد صداهای غیر طبیعی در یخچال است. آیا دلیل این صداها را در یخچال خود می دانید؟ در زمینه صدای فن یخچال چه میزان اطلاع دارید؟

راه حل احتمالی:

 

یکی از دلایل ایجاد صدا در یخچال، مربوط به موتور فن اواپراتور است. معمولا این مشکل در اثر فرسودگی و در نهایت عدم رسیدگی و سرویس نشدن دوره ای یخچال، موجب خشک و فرسوده شدن موتور فن اواپراتور می شود که صدای آزار دهنده ای را در یخچال ایجاد خواهد نمود. معمولا این ایراد یخچال با روغن کاری برطرف می شود.
در غیر اینصورت بایستی به تعویض قطعات فکر کنید. البته ، بایستی اطمینان یابید در زمانی که چنین اتفاقی پیش می آید، دقیقا سایر فریزرهایی که همین صدا را می دهند، مشکلشان با تعویض موتور فن اواپراتور برطرف شده است.
از جمله مواردی که باعث تولید صدای یخچال می شود، خوردن پره های فن یخچال به توده برفکی یخچال است که بر روی سطح اواپراتور جای گرفته است. همچنین برخی کثیف بودن بیش از اندازه موتور فن کمپرسور را نیز به گزینه هایی که منجر به تولید صدا در یخچال می شوند، اضافه کرد.

 

با این حال، امکان اینکه سر و صدای فریزر به دلایل زیر باشد نیز وجود دارد:

 

صداهایی نظیر صدای کلیک مانند که یخ ساز به دلیل عبور دهی یخ ها به داخل مخزن ایجاد می کند.
صداهای شبیه سیر که به دلیل فرایند یخ زدایی تولید می شود.
صداهای شبیه شرشر یا ریختن آب که در زمانی که فرآیند یخ سازی در حال انجام است ایجاد می شود.
صداهایی مانند فش فش یا غژغژ که به دلیل کم یا زیاد شدن سرعت عملکرد فن تولید می شود.

سؤال اصولی که الان اینجا از خودتان می پرسید این است که اگر یخچال فریزر هم هیچ مشکلی نداشته باشد، یخ ساز هم کار می کند؟ آیا فریزر قادر خواهد بود که دمای مورد نیاز را حفظ کند؟ آیا می تواند آب و یخ را با هم تخلیه کند؟
اگر همه این قسمت های نامبرده شده در حال فعالیت خود هستند، درنتیجه احتمالا سر و صدای ایجاد شده در یخچال تنها به دلیل شرایط مربوط به عملکردهای عادی یخچال اتفاق می افتد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات، می توانید علاوه بر مطالعه دفترچه راهنما مربوط به یخچال خود، مقاله “علت سر و صدای یخچال (نمونه انواع صداها)” را می توانید مطالعه کنید.

اشکال دوم: برفک زدن یخچال فریزر

یکی از عواملی که منجر به کاهش راندمان و افت بازدهی یخچال می شود ایجاد برفک و یخ زدن بیش از حد داخل یخچال است که در نهایت عملکرد سرمایشی یخچال را تحت تأثیر قرار می دهند و مشکلی در ادامه کار ایجاد می شود.

دلیل مشکل برفک زدن یخچال:

دلیل ایجاد برفک ها در یخچال و یخ زدگی درون یخچال به دلیل هوای گرم و مرطوب خارج و یا اطراف یخچال می باشد، که پس از ورود به درون یخچال و تلاقی با هوای خنک، میعان شکل می گیرد و برفک های بر روی لوله های یخچال را تشکیل می دهد.

به مرور زمان و پس از سفت و سخت شدن این انبوه از برفک ها با یخ زدگی های ناخوشایند داخل یخچال مواجه می شویم.

روش های رفع برفک یخچال:

علت یخ زدن داخل یخچال با توجه به محلی که برفک ها ایجاد شده است، متفاوت بوده و در راستای آن عیب یابی این مشکل یعنی برفک های یخچال متفاوت می باشد:امکان دارد برفک ها در کناره های درب فریزر تشکیل شوند. این شرایط نشان دهنده کامل بسته نشدن درب یخچال فریزر است. در برخی موارد ممکن است ایراد از واشر یا بست درب یخچال باشد. اول باید این مورد را مطمئن شوید که این بستها سالم هستند و به طور کامل به درب ها چسبیده اند.

وجود هر نوع ساییدگی و یا بریدگی در لاستیک های اطراف درب های یخچال فریزر نشان دهنده این است که موقع تعویض لاستیک درب یخچال است.اگر برفک ها کم بودند ولی در همه جا دیده می شوند، امکان دارد ناشی از دمای خیلی پایین یخچال فریزر تان باشد.

اشکال سوم: یکسره کار کردن و خاموش نشدن یخچال فریزر

دلایل مربوط به خاموش نشدن یخچال احتمالا به دلیل وجود چندین علت متفاوت می باشد. در هر صورت، یکسره کار کردن یخچال فریزر و یا پیوسته کار کردن یخچال، نه تنها موجب ایجاد سر و صدای بیش از اندازه می شود، بلکه موجب افزایش مصرف برق و هزینه گزاف در آخر هر ماه می شوند.یکی از دلایل دیگر خاموش نشدن یخچال فریزر و کارکرد زیاد یا پیوسته آن، ناشی از وجود گرد و غبار و آلودگی در محیط اطراف و بخصوص اطراف کویل ها یا لوله های کندانسور یخچال می باشد.

از جمله عوامل یکسره کارکردن یخچال فریزر، تنظیم نمودن درجه دمای یخچال فریزر بر مقادیر کمتر بوده که این عمل اشتباه است. این کار موجب کارکرد بیشتر کمپرسور و استهلاک دستگاه می شود که این نیز از عمر مفید یخچال فریزر شما نیز می کاهد. بعلاوه موجب یخ زدگی مواد خوراکی داخل یخچال می گردد.امکان دارد مواردی که به آن ها اشاره شده موجب رفع ایراد پیش آمده نشوند. در کل از جمله مهم ترین اجزائی که در بابستی در رابطه با خاموش نشدن و پیوسته کار کردن یخچال بررسی شوند، شامل : تایمر دیفراست، هیتر دیفراست، ترموستات و … می باشد، که دراین صورت می بایست توسط متخصصین و تعمیرکاران با مهارت و تجربه بازرسی و آزمایش شوند.

برای کسب اطلاعات کامل تر در زمینه عیب یابی یخچال فریزرهایی که یکسره کار می کنند و خاموش نمی شوند، به مقاله ای که مربوط به دلایل خاموش نشدن یخچال است رجوع کنید.

اشکال چهارم: یخچال بدون اتومات است و روشن نمی شود

روشن نشدن و اتومات نکردن یخچال ، مسلما مشکل مهمی و شاید بتوان گفت به نوعی بزرگترین مشکل یخچال فریزرها به شمار می رود. زیرا که دوام و عمر مواد غذایی کاهش می یابد و به سرعت آن ها فاسد می شوند. بنابراین در صورتی که این مشکل پیوسته بود و ادامه داشت و همچنان یخچال روشن نشود امکان دارد در نهایت منجر به فساد مواد غذایی و زیان اقتصادی گزافی را به وجود آورد.
از جمله دلایلی که امکان دارد منجر به بروز چنین مشکلاتی برای یخچال شود، کاملا متفاوت است در مواقعی که ایراد کوچکی هم وجود داشته باشد، این امکان وجود دارد که خودتان بتوانید از پس عیب یابی و رفع این ایراد برآیید بربیایید. با این وجود در اکثر مواقع لازم است که بتوانید با کارشناسان مجرب خود در این زمینه تماس بگیرید و درخواست کمک بدهید.
همانطور که گفته شد روشن نشدن یخچال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بطور کلی مواردی که در زیر به آن ها اشاره می شود در این خصوص مهم اند:

دوم بررسی برد کنترل الکترونیکی:

از جمله قطعات بسیار حساس و گران قیمت یخچال فریزر برد کنترل یخچال است که وظیفه ی آن تنظیم و کنترل دما و همچنین کنترل سیستم دیفراست و کمپرسور می باشد. احتمال دارد ایراد ناچیزی در برد کنترل الکترونیکی یخچال وجود داشته باشد که منجر به روشن نشدن و کار نکردن دستگاه شده است. این قسمت از یخچال بایستی توسط تعمیرکاران متخصص نمایندگی تعمیرات ویرپول بررسی و تعمیر شود.

اول فیوز برق را چک کنید:

با وجود اینکه این مورد از ساده ترین مراحل است، ولی بهتر است ابتدا مطمئن شوید که بدانید با تغییر دادن فیوز برق و اتصال دو شاخه دستگاه به یک پریز دیگر، مشکل مربوطه رفع می شود یا خیر.

چهارم مشکل در رله اورلود:

زمانی که صدای کلیک خفیفی را در یخچال خود شنیدید و یخچال شما روشن نشد، امکان دارد ایراد از رله اورلود باشد. تعمیر و بررسی رله، امری نیست که بتوانید بدون وجود متخصص و مهارت تکنسین انجام دهید. کارشناسان حاذق با بررسی عملکرد دستگاه به وسیله مولتی متر و انجام سایر تست های پیچیده و مرتبط به این قسمت، از سلامتی کارکرد رله باخبر شوند و ممکن است در مواقعی نیز توصیه به تعویض آن می نمایند.

سوم بررسی سوئیچ کنترل دمای سرد:

گاها به این سوئیچ کنترلر دما نیز گفته می شود، این قسمت کمپرسور و فن دستگاه را نیز راه اندازی می کند و تا زمانی که فن ها شروع به کار نکنند، یخچال فریزر شما روشن نخواهد شد. در صورت وجود اشکال در مدار، این امکان وجود دارد که این سوئیچ دچار ایراد شده و لازم باشد که توسط تکنسین نمایندگی های معتبر تعمیر گردد و یا در صورت وجود ایرادات کلی، ملزوم به تعویض قطعات باشد.

اشکال پنجم :

راه حل احتمالی:

 

باید ابتدا کنترل های الکترونیکی جایگزین گردند. اول بررسی کنید که حتما چراغ‌ داخل یخچال و چراغ داخل فریزر کار می کند یا خیر. اگر کار نمی کنند، احتمالا به این دلیل باشد که برق لازم به دستگاه شما نمی رسد بررسی نمایید که کنترل های دستگاه با دقت و به درستی تنظیم شده اند یا خیر.
دستگاه های جدیدتر امروزی یک نمایشگر با حالت دمو دارند که می تواند در حالت های خاص، یخچال فریزر شما را بدون ایجاد سرمادهی راه اندازی کند. در اکثر موارد، می توانید دستورالعمل های مرتبط به طرز قرار گرفتن دستگاه در داخل یا خارج حالت دمو را در بخش های مربوط به تنظیم کنترل های دستگاه در دفترچه راهنما یخچال خود مطالعه نمایید.
سایر تنظیماتی که باید بررسی کنید، وصل بودن فریزر به برق است و اینکه آیا دستگاه در حالت خاموشی تنظیم شده است؟ ابتدا مطمئن شوید که کنترل های دستگاه، برای فریزر در حدود ۰ درجه فارنهایت (۱۸- درجه سانتیگراد) و یخچال در حدود ۳۷ درجه فارنهایت تنظیم شده باشند. همچنین کنترل های مکانیکی دستگاه بایستی به تنظیمات میانی تنظیم گردند. برای تنظیمات مربوط به دمای دستگاه به دفترچه راهنمای یخچال فریزر خود مراجعه نمایید.
شما باید مطمئن گردید که یخچال فریزر شما به پریز برق متصل است. همچنین بعد از آن باید این موارد را چک کنید: روشن بودن چراغ داخلی، روشن بودن صفحه نمایش رابط کاربری و تخلیه آب و یخ توسط یخچال فریزر.
اگر یخچال فاقد برق است، اول باید پریز برقی که دوشاخه یخچال به آن وصل است بررسی کنید. می توانید با استفاده از سشوار روند برق رسانی پریز را بررسی نمایید. پس از این درصورتیکه پریز برق شما مشکلی ندارد، احتمال دارد عیب یخچال مربوط به بردهای کنترل اصلی و یا رابط کاربری و یا دستگاه های مانیتورینگ دما مانند سنسورها یا ترموستات یخچال باشند.

اشکال ششم: دمای یخچال افزایش یافته و یخچال خنک نمی کند

راه حل احتمالی:

اگر ترموستات مربوط به یخ زدایی به درستی کار نمی کند، بایستی حتما جایگزین شود. دمای طبیعی فریزر از ۰ تا ۵ درجه فارنهایت باید باشد. در صورتی که فریزر شما بیش از اندازه گرم شده است اما قسمت مربوط به یخچال همچنان دمای مطلوب خود را حفظ کرده، می بایست اول فریزر را بررسی نمود:

چک کنید که دمای فریزر شما بصورت تصادفی به دمای بیشتر از حد مورد نظر دستگاه تنظیم نشده باشد. اگر این چنین بود، توصیه می کنیم دمای فریزر خود را روی ۰ درجه فارنهایت (۱۸- درجه سانتیگراد) تنظیم نمایید.
توجه کنید که بسته های مواد غذایی که داخل فریزر قرار می دهید، زیاد نباشند. توصیه می کنیم بین ۷۰% تا ۸۵% ظرفیت فریزر خود را فقط پر کنید. اگر فریزر را بیش از اندازه نرمال پر کنید، بسته های شما به هم می چسبند و مانع گردش هوای سرد در بین آنها می شود. در نتیجه نیز ممکن است بسته های مواد غذایی شما بطور کامل یخ نزنند و هر دفعه ای که درب فریزر خود را باز می کنید، همه هوای سرد داخل از فریزر شما خارج شود.

از طرف دیگر باید بسته ها را بصورت یکنواخت و مرتب در هر طبقه از فریزر خود بچینید. زیرا تجمع آنها در یک قسمت و خالی بودن در بخش دیگر فریزر مانع گردش مناسب هوا در فریزر خواهد شد.
به این نکته نیز توجه کنید که دمای محیطی که یخچال باید در آن قرار گیرد، بین ۵۵ درجه فارنهایت (۱۳ درجه سانتیگراد) و ۱۱۰ درجه فارنهایت (۴۳ درجه سانتیگراد) باشد. اگر محیط مربوطه بسیار سرد بود، امکان دارد فریزر نتواند زمان اجرای کافی را برای نگهداری دما نداشته باشد. اگر محیط اطراف یخچال بسیار گرم باشد، یخچال فریزر خیلی سخت می تواند دمای درونی خود را به حد مطلوب و مناسب برساند.

ولی اگر هیچ کدام از سناریوهای مذکور اتفاق نیفتاده باشد، احتمالا دلایل زیر در عیب یابی یخچال وجود دارد:

 

احتمال دارد مربوط به یخ زدایی دستگاه باشد. اگر قسمت پشتی فریزر یعنی قسمتی که سیم پیچ اواپراتور در آنجا قرار گرفته، به شدت یخ زده شده باشد. دلیل این ایراد، امکان دارد مرتبط با خرابی هیتر یخ زدایی، بیمتال، سنسور یخ زدایی یا برد کنترلی باشد.
شاید دستگاه مانیتورینگ دما به درستی عمل نکرده باشد و یا یکی از سنسورهای دما یا ترموستات، دما را به درستی تنظیم نکرده باشد.این امکان نیز وجود دارد که برد کنترل اصلی، ورودی کنترل دما را به درستی نخواند.
شاید سیکل سرمایش دچار نشتی شده باشد و گاز به میزان کافی در سیستم جهت خنک کردن وجود نداشته باشد.

اشکال هفتم: وجود مقداری آب روی طبقه های زیرین فریزر

راه حل احتمالی:

آب تخلیه شده یخچال، یخ زده است و باید محل خروجی آب را تمیز و یخ زدایی کند. ممکن است آب موجود در کف دستگاه به دلایل زیر باشد:

وجود مقداری آب روی طبقه های زیرین فریزر

1. یخ های مکعبی آب شده اند

2. ریخته شدن آب یا مایعات دیگر هنگام پر کردن لیوان

 

اگر دستگاه دارای مخزن مربوط به آب و یخ باشد، نشتی و چکه آب می تواند مرتبط با اتصالات لوله های خانگی شما باشد. پس ابتدا اتصال لوله آب را با یخچال فریزر خود بررسی نمایید. اگر در هر نقطه ای از دستگاه نشتی مشاهده نمودید، حتما آنها را تعویض نمایید. سپس اطراف شیر آب مربوطه را بررسی نمایید. اگر با هرگونه نشتی مواجه شدید، باید آن را تعویض کنید.

در شرایطی که آب از داخل خود فریزر خارج شود، احتمال این وجود دارد که به دلیل پر بودن بیش از ظرفیت ظرف مخزن دستگاه باشد که معمولا به دلیل شکل گیری زیاد از حد برفک در بخش های مربوط به اواپراتور قسمت پشتی یخچال ایجاد می شود.
زمانی که یخچال فریزر شما وارد مرحله دوره یخ زدایی می گردد، آب بیشتری را تولید می کند تا وقتی که مخزن تخلیه گردد. این ایراد ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد، به ویژه در زمان هایی که رطوبت هوا زیاد باشد، رخ دهد. همچنین سعی نمایید در تعداد دفعاتی که درب فریزر را باز و بسته می کنید محدود نمایید.

اگر که قبل از شروع سیکل بعدی یخ زدایی، آب ورودی در مخزن تبخیر نشده باشد، مطمئن گردید که پوشش مربوط به بخش مکانیکی پشتی یخچال در جای خود جای داده شده است. این پوشش مربوط به بخش مکانیکی موجب تقویت جریان هوای متعادل بر ظرف مخزن تخلیه می شود و موجب افزایش سرعت دهی در فرایند تبخیر آب می شود. در صورتی که این پوشش آسیب دیده یا از بین رفته ، بایستی تعویض شود.

اشکال هشتم: داغ شدن بیش از حد موتور یخچال فریزر

 
یکی از مشکلات پرتکرار در یخچال فریزرها، داغ شدن زیاد یا بیش از ظرفیت موتور یا همان کمپرسور یخچال می باشد. گرم شدن موتور یخچال وضعیتی طبیعی است، با این حال داغ بودن زیاد از حد موتور یخچال، نیز طبیعی نیست و جای نگرانی دارد.

به یاد داشته باشید که تشخیص و تأیید این ایراد تقریبا ساده است، اما توجه به این مشکل نیز ضروری می باشد و در مواقعی که مورد غفلت و بی توجهی قرار گیرد، یخچال می تواند به کارکرد خود همچنان ادامه دهد اما این امکان وجود دارد به صورت کاملا جدی بر روی توان یا عملکرد دستگاه و همچنین میزان طول عمر مفید یخچال فریزر شما تاثیر بگذارد. این کاملا بدیهی است که بعد از مدتی، در صورت بی توجهی کمپرسور یا موتور یخچال نهایتا بسوزد وهزینه گزاف خرید موتور جدید را برای شما به بار آورد.

عمدتا دلیل اصلی داغ شدن موتور به کمپرسور، کندانسور و یا فن خنک کننده دستگاه مربوط می شود. می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید خود به مطالعه مقاله علت داغ شدن موتور یخچال رجوع کنید.

شاید یکی از مسائلی که شما در زمان مواجه با مشکلات مربوط به یخچال فریزر برایتان پیش می آید، عدم دسترسی سریع به نمایندگی های تعمیرکار یخچال فریزر مجاز باشد. در صورت تماس با تلفن ، تکنسین های متخصص در نمایندگی تعمیرات ویرپول در اولین فرصت جهت عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید شما را اقدام نموده و مشکلات شما را با پیگیری مداوم و بالاترین کیفیت برطرف خواهند کرد.

اشکال نهم: یخچال کار نمی کند

یخچال کار نمی کند

علت های ممکن:

شاید یخچال در حالت دیفراست قرار گرفته است.
یک یا هر دو کنترلر، خاموش می باشند.
برق یخچال وصل نشده است.
فیوز پریده است.
دستگاه در وضعیت نمایشگاهی قرار گرفته است.

 

راهکارها:

۳۰ دقیقه تا زمام اتمام عملکرد دیفراست صبر کنید.
کنترل کننده ها را بر روی تنظیمات دما تنظیم کنید.
از متصل شدن صحیح دوشاخه های برق مطمئن گردید.
فیوز را تعویض نمایید.
یک بار یخچال را از برق بکشید و مجددا وصل نمایید.

اشکال دهم: یخچال لرزش دارد (لرزش یخچال)

راهکارها:

۳۰ دقیقه تا اتمام کار دیفراست صبر کنید.
کنترل کننده ها را بر روی تنظیمات دما تنظیم کنید.
از متصل شدن صحیح دوشاخه ها به پریز برق مطمئن شوید.
فیوز را تعویض نمایید.
یک بار یخچال را از برق بیرون بکشید و مجددا وصل کنید.

علت های ممکن:

یخچال در حالت دیفراست قرار دارد.
یک یا هر دو کنترلر، خاموش می باشند.
برق یخچال وصل نشده است.
فیوز پریده است.
دستگاه در وضعیت نمایشگاهی قرار دارد.
البته لازم به ذکر است که لرزش کم یخچال، کاملا طبیعی است!

اشکال یازدهم: مکررا موتور یخچال به مدت طولانی روشن و خاموش می شود

در مدل های امروزی با توجه به نیاز به فضای بیشتر و در فریزرهای بزرگتر امروزی ملزوم به صرف زمان بیشتری برای عملکرد وجود دارد. اغلب دلایل خاموش و روشن شدن سریع یخچال:

زمانی که برای اولین دفعه است که یخچال را به برق وصل کرده اید.
عمدتا در زمانی اتفاق می افتد که مقدار زیادی غذا به یخچال و یا فریزر خود اضافه‌ کرده باشید.
درب یخچال و یا فریزر شما بازمانده است.
به‌ طور متناوب درب یخچال و یا فریزر خود را باز کرده اید.
دمای یخچال خود را بر روی سردترین وضعیت تنظیم نموده اید.

راهکارها:

می بایست تا ۲۴ ساعت به یخچال خود این فرصت را بدهید تا بتواند میزان سرمای خودش را تکمیل کند.
طبیعی است.
چک کنید ببینید که بسته ها باعث بازماندن درب نشده باشند.
طبیعی است.
کنترل کننده دستگاه را چک نمایید.

مکررا موتور یخچال به مدت طولانی روشن و خاموش می شود

اشکال دوازدهم: ایجاد برفک یا بلورهای یخ بر روی بسته های فریزر شده داخل یخچال

علت: درب فریزر باز مانده است.

راهکار:باید بررسی کنید که بسته ای یا مواد خوراکی مانع بسته شدن درب فریزر نشده باشد.

اشکال سیزدهم: اتوماتیک کار نکردن یخساز یخچال

کلید یخساز یخچال در وضعیت OFF قرار گرفته است.
تامین کننده آب دستگاه خاموش شده است و یا اتصال آن قطع می باشد.
دمای قسمت فریزر افزایش یافته و خیلی گرم است.
جمع شدن قطعات یخ در مخزن یخ موجب مسدود شدن یخساز دستگاه شده است.
قطعه‌ های یخ به قسمت یخساز یخچال چسبیده اند (چراغ سبز روی یخساز چشمک خواهد زد).

اتوماتیک کار نکردن یخساز یخچال

راهکارها:

یخساز را بر روی حالت ON قرار دهید.
قسمت مربوط به اتصال آب را بررسی نمایید.
۲۴ ساعت منتظر بمانید که یخچال به طور کامل خنک شود .
با دست قطعه‌ های یخ را میزان و متعادل کنید.
یخساز را خاموش نمایید. قطعات یخ را خارج کنید و سپس یخساز را مجددا روشن نمایید.

اشکال پانزدهم: قطعات یخ ایجاد شده، کوچک و پوک هستند

علت‌:

فیلتر آب مسدود گشته است.

 

راهکار:

باید کارتریج فیلتر قبلی را با یک کارتریج جدید جایگزین کنید.

اشکال چهاردهم: شنیدن دائمی صدای ویز ویز

علت‌:

یخساز دستگاه روشن می باشد ولی آب دستگاه همچنان وصل نشده است. تأمین کننده مربوط به آب خاموش شده و یا اتصال این قسمت قطع شده است.

راهکار:

قسمت یخساز یخچال را خاموش نمایید، زیرا که روشن بودن یخساز بدون آب، موجب آسیب رساندن به شیر برقی می شود.

اشکال شانزدهم: قطعات یخ، دارای بو و مزه هستند

علت های ممکن:

 

مخزن یخ ملزوم به تعمیر کردن می باشد.
انتشار بوی غذا در داخل محفظه دستگاه، به یخ بو و طعم می بخشد.
داخل محفظه و قفسه های یخچال به تمیز کردن نیاز دارد.

 

راهکارها:

 

مخزن را ابتدا خالی کنید و بشورید. سپس قطعات قدیمی یخ را دور بریزید.
غذاها را به‌ خوبی و مرتب بسته بندی نمایید.
یخچال را به‌ دقت و کاملا تمیز نمایید.

اشکال هفدهم: به کندی ساخته شدن قطعات یخ

علت های ممکن:

درب دستگاه باز مانده است.
دمای مرتبط با دستگاه را به درستی تنظیم ننموده اید.

راهکارها:

بررسی کنید ببینید که محتویات و بسته های مواد غذایی مانع بسته شدن درب دستگاه نشوند.
تنظیم کننده دستگاه را بررسی کنید.

اشکال هجدهم: عدم کار کردن بخش یخ ریز یخچال

علت های ممکن:

یخساز خاموش شده و یا ورودی آب متصل به دستگاه قطع است.
یک قطعه ای وارد راه خروجی یخ شده و آن را مسدود نموده است.
قطعات یخ به بازوی حسگر دستگاه چسبیده اند و یخ‌ زده اند.
انباشته شدن بیش از حد طبیعی قطعات یخ در مخزن دستگاه
دیسپنسر دستگاه قفل‌ شده است.

عدم کار کردن بخش یخ ریز یخچال

راهکارها:

این موارد را بررسی و وصل کنید.
هر موردی که احتمال دارد موجب این مسدودی شده باشد را از آن خارج کنید.
با دست آن ها را جدا کنید و دور بریزید.
امکان این هست که فریزر بیش از حد گرم شده باشد، پس آن را روی دمای کمتر و یا سردتر تنظیم نمایید.
دکمه LOCK و یا LOCK CONTROL را فشار دهید و به مدت ۳ ثانیه آن را نگه دارد.
اگر ایراد یخچال شما با موارد گفته شده رفع نشد، همکاران ما در نمایندگی تعمیرات ویرپول نزدیک ترین تعمیرکار حرفه ای و مجرب را در زمانی که خودتان مشخص می نمایید به محل سکونت شما در جهت عیب یابی و رفع مشکل یخچال تان، به محل اعلام شده اعزام می کنند.

اشکال بیستم: یخچال بو می دهد

علت های ممکن:

بوی غذاها و خوراکی ها داخل یخچال پیچیده است.
داخل یخچال به خوبی تمیز نشده است.

راهکارها:

غذاهایی که بوی تند دارند را باید به طور صحیح بسته بندی کنید. یک بسته باز حاوی جوش شیرین را داخل قفسه های یخچال قرار دهید. و هر سه ماه یک بار آن را عوض نمایید.
یخچال را مرتبا و با دقت کامل تمیز کنید.

اشکال نوزدهم: آب داخل یخچال، بو و طعم بدی دارد

علت‌ ممکن:

 

از دیسپنسر آب خود مدت زیادی استفاده‌ نکرده اید.

راهکار:

باید به‌ قدری از دیسپنسر آب دریافت کنید تا آب مخزن به طور کامل عوض شود.

اشکال بیست و یکم: دیسپنسر آب‌ کار نمی کند

راهکارها:

اتصال آب را چک نمایید.
کارتریج مربوط به فیلتر آب جایگزین نمایید و یا فیلتر را بردارید و دریچه را مسدود کنید.
حداقل تا دو دقیقه پدال مربوط به دیسپنسر را فشار دهید.
تا ۳ ثانیه دکمه LOCK و یا LOCK CONTROL را فشار داده و نگه‌ دارید.

 

علت های ممکن:

تغذیه‌ کننده آب خاموش شده و یا اتصالش قطع‌ می باشد.
فیلتر آب مسدود گشته است.
ممکن است در سیستم آب هوا گیر کرده باشد.
دیسپنسر قفل‌ گشته است.

 

اشکال بیست و سوم: آب یخچال دیسپنسر ریزش (فواران) می کند

 

علت:

جدیدا فیلتر آب را تعویض کرده اید.

راهکار:

حدود تا ۳ دقیقه از دیسپنسر آب خارج کنید (حدود یک و نیم گالن)

اشکال بیست ودوم : یخساز کار می کند ولی دیسپنسر آب ندارد

علت های ممکن:

آب ذخیره‌ شده در یخچال منجمد شده است.
دمای یخچال خیلی کم است.

راهکارها:

با خدمات پس از فروش ویرپول تماس بگیرید.
دما را بر درجه گرم تری تنظیم کنید.

اشکال بیست و چهارم: ساید بای ساید آب نمی دهد و قطعات یخ هم تولید نمی کند

ساید بای ساید آب نمی دهد و قطعات یخ هم تولید نمی کند

علت های ممکن:

مسیر ورود آب مسدود و یا قطع شده است.
فیلتر آب مربوطه مسدود گشته است.
دیسپنسر آن قفل‌ شده است.

راهکارها:

با لوله‌ کش تماس بگیرید.
جایگزین نمودن کارتریج فیلتر آب و یا برداشتن فیلتر و سپس مسدود کردن دریچه آن.
به مدت ۳ ثانیه دکمه LOCK و یا LOCK CONTROL را فشار داده و نگه‌ دارید.

 

اشکال بیست و ششم: غذاها و مواد خوراکی خنک نیستند

علت های ممکن:

بسته‌ بندی نامناسب مواد غذایی
وزن نادرست انتخاب گشته است.
بسته ها دارای مقدار زیادی از مواد چربی‌ دار هستند.
از سینی خنک کننده استفاده ننموده اید.

راهکارها:

زمان نگهداری را افزایش دهید یا بسته ها را مجددا در پلاستیک قرار دهید.
یک وزن بالاتر را انتخاب نمایید.
بسته ها را در سینی خنک کننده و با فضای کافی بین بسته ها با جریان بهینه هوا قرار بدهید.

اشکال بیست و پنجم: بسته نشدن کامل درب یخچال

علت های ممکن:

واشر لولای درب یخچال تاب برداشته است.
درب یکی از قفسه‌ ها به درب یخچال فشار می‌آورد.

راهکارها:

با یک ژل از مواد نفتی روی واشر یخچال بمالید.
درب قفسه یخچال را یک پله بالاتر ببرید.

اشکال بیست و هشتم: میزان دمای واقعی با دمای تنظیم‌ شده یکی نیست.

علت های ممکن:

دستگاه را تازه به برق‌ وصل کرده اید.
د رب یخچال، برای زمان زیادی باز مانده است.
غذاهای گرمی را به یخچال اضافه‌ کرده اید.
یخچال در زمان دیفراست قرار گرفته است.

راهکار:

تا ۲۴ ساعت به سیستم خود اجازه دهید که تنظیم شود.

اشکال بیست و هفتم: فریزر و یخچال خیلی گرم هستند

علت های ممکن:

تنظیم کننده دما را در دمای سرد تنظیم نشده است.
به دفعات در هوای گرم درب را باز نموده اید.
درب یخچال باز مانده است.

راهکارها:

تنظیم کننده دما را بررسی کنید. دما را بر یک درجه سردتر قرار بدهید.
بررسی کنید که بسته‌ های غذایی مانعی برای بسته شدن درب فریزر نشوند.

اشکال بیست و نهم: یخچال فرایند برفک زدایی انجام نمی دهند

برخی اوقات به دلایلی یخچال فریزر یخ زدایی انجام نمی دهد و یا به عبارتی فرایند برفک زدایی در یخچال ایجاد نمی شود. امکان دارد این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا برفک ها و یخ ها آب نمی شود؟
در این مواقع، مواردی که می بایست توسط تکنسین یخچال در زمینه عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید باید کنترل و بررسی شود، به شرح زیر است. ممکن است ایراد مربوط به کارکرد و یا خرابی هر یک از این قطعات باشد که موجب شده یخچال قادر به ذوب نمودن برفک ها و یخ ها نبوده باشد:

برد کنترل دیفراست:

 

وظیفه برد کنترلی این است که بایستی دستگاه را هر چند وقت یکبار وارد سیکل یا فرایند برفک زدایی یا یخ زدایی کند. در مواردی که برد دیفراست (برفک زدایی) دچار مشکل شود، یخ زدایی دیگر ممکن نخواهد بود.
قبل از آنکه برد کنترلی را عوض کنید، باید ابتدا هیتر دیفراست و ترموستات دیفراست را چک کنید. اگر این قطعات به درستی کار می کنند، پس شاید ایراد از برد کنترل دیفراست باشد.

 

تایمر دیفراست:

 

تایمر دیفراست یا تایمر برفک زدا، قطعه ای می باشد که در طول روز چند بار فعال گشته و هیتر دیفراست (برفک زدا) را فعال می کند که بتواند برفک های ایجاد شده بر لوله های اواپراتور را آب نماید. در صورت خراب شدن تایمر دیفراست، امکان دارد دستگاه وارد مرحله یخ زدایی نگردد و یا سیگنالی به هیتر دستگاه ارسال نشود.

جهت تشخیص خرابی تایمر دیفراست، می توانید به آرامی عقربه مربوطه را بچرخانید که وارد فرایند یخ زدایی گردد. در این وضعیت بایستی کمپرسور خاموش شود و هیتر دیفراست را روشن کنید. اگر سیگنالی از جانب تایمر به هیتر منتقل نگردد و یا بعد از ۳۰ دقیقه زمان از لحظه ورود یخچال به فاز یخ زدایی از مرحله مربوطه خارج شود، تایمر دیفراست معیوب می باشد و باید عوض شود.

هیتر دیفراست:

 

هیتر دیفراست در طول روز چند بار فعال گشته و سپس اقدام به ذوب کردن برفک ها یا یخ های ایجاد شده بر روی کویل های اواپراتور می کند. در مواقعی ک هیتر دچار مشکلی شده باشد، سیکل ذوب شدن برفک ها انجام نمی شود و نهایتا به مرور بر کویل های اواپراتور انباشته می شوند. جهت مشخص نمودن خرابی هیتر بایستی به کمک یک مولتی متر به بررسی وجود جریان در آن بپردازید.

سنسور دیفراست به همراه فیوز:

 

وظیفه سنسور دیفراست کنترل دمای اواپراتور می باشد. سنسور اشاره شده دارای یک فیوز است که در صورتی که سنسور از کار افتاد آن را پشتیبانی کند. وقتی سنسور نتواند هیتر را خاموش کند، فیوز می پرد و هیتر خاموش می شود.
در شرایطی که فیوز سنسور دیفراست پریده باشد، سیستم برفک زدایی یخچال کار نخواهد کرد و در این صورت لازم است تا سنسور دیفراست تعویض شود. تشخیص سلامت سنسور و فیوز به کمک مولتی متر ممکن است. در صورتی که جریان در هر یک از این دو قطعه وجود نداشته باشد، باید سنسور دیفراست را تعویض نمایید.

 

ترموستات دیفراست:

 

نقش ترموستات دیفراست کنترل دمای کویل های اواپراتور می باشد. زمانی که میزان دمای کویل ها از یک میزان تعیین شده کم تر شود، کانتکت های ترموستات بسته می شوند و سپس جریان را به هیتر دیفراست ارسال می کنند.
در صورت وجود اشکالاتی در ترموستات، فرایند بسته شدن کنتاکت ها با مشکل مواجه می شود و در نتیجه جریان به هیتر دیفراست منتقل نخواهد شد. در این شرایط وجود جریان و سلامت ترموستات را نیز پی توانید به کمک مولتی متر بررسی نمایید.

 

برد کنترل اصلی:

 

برد کنترل اصلی کنترل کل قسمت های مختلف دستگاه را برعهده دارد. این برد می تواند میزان جریان برق را بین کل بخش های مختلف نظیر سیستم برفک زدایی یخچال تنظیم نماید. در صورتی که برد کنترل اصلی معیوب است، این امکان وجود دارد که میزان جریان با ولتاژ مناسب به سیستم دیفراست منتقل نشود. که معمولا به اشتباه برد کنترل اصلی را معیوب تشخیص خواهند داد، بنابراین قبل از اینکه به سراغ برد اصلی دستگاه بروید، ابتدا کل قطعات را بررسی نمایید.

اشکال سی اُم: فریزر سرد ولی یخچال گرم است

جمع شدن برفک و یخ بر روی کویل های اواپراتور

در فرایند عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید جمع شدن برفک و یخ بر روی کویل های اواپراتور یکی از عواملی هستند که باعث گرم ماندن یخچال می شود در حالی که فریزر هنوز سرد است. در مواقعی که به هر علتی هیتر دیفراست نتواند برفک های جمع شده روی کویل های اواپراتور را ذوب کند، انباشته شدن این برفک ها موجب پوشیده شدن کویل های اواپراتور گشته و در نهایت فرایند گردش جریان هوا با مشکل روبه رو می شود. این علت می تواند در دفع نمودن حرارت دریافت شده از یخچال موثر باشد که سپس سبب بالا رفتن دمای درون محفظه یخچال و گرم شدن آن گردد.

موتور فن اواپراتور

دومین علت در بروز این مشکل به موتور فن اواپراتور ربط دارد. این موتور شروع به گردش درآوردن هوای سرد در داخل فریزر خواهد شد و سپس آن ها را بر روی کویل های اواپراتور گسترش می دهد. در مواقعی که موتور فن اواپراتور به طرز صحیحی کار نکند، موجب می شود فریزر یا یخچال در خنک کردن دمای خود به مشکل بر بخورند. ابتدا بایستی سعی کنید که بتوانید تیغه های فن را به کمک دست خود بچرخانید و همچنین بررسی نمایید که دارای مقاومتی نباشند. در صورتی که شما سر و صدای عجیب غریبی را از موتور فن دستگاه می شنوید، توصیه می شود ابتدا آن را تعویض نمایید. اگر که به طور کلی موتور کار نمی کند، می توانید جریان وارد شده را به کمک مولتی متر بسنجید.

خرابی یا اشکال در دمپر کنترل هوا

در بعضی از یخچال فریزرها، خرابی یا اشکال در دمپر کنترل هوا باعث بروز این مشکلات می شود. دمپر وظیفه کنترل هوا برای میزان هوا ورودی از بخش سرد فریزر به قسمت یخچال برعهده دارد. دمپر همچنین جریان هوا را بررسی می نماید که گیر نداشته باشد.

ترمیستور

یک قطعه دیگر که در گرم نمودن یخچال فریزر موثر است، ترمیستور است. ترمیستور یکی از قطعاتی است که وظیفه ثبت دمای داخل یخچال را برعهده دارد و به برد کنترل یخچال نیز بفرستد. برد کنترلی را بر حسب دمای خوانده شده، به کمپرسور و همچنین اواپراتور دستور کارکردن و یا نکردن را ارسال می کند. بنابراین در صورت خراب شدن ترمیستور و اشتباه خواندن دمای مربوطه، امکان دارد کمپرسور یا اواپراتور ها کار نکنند و یا همواره در حال کار کردن باشند. به کمک مولتی متر می توانید ترمیستور را نیز تست کنید.

علاوه بر مواردی که در رابطه با نحوه عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید ذکر شد، برخی قطعات دیگر نیز وجود دارند که در شکل گیری مشکل گرم بودن یخچال در زمان سرد بودن فریزر، مرتبط هستند. از جمله:

 

برد کنترل دما:

 

وظیفه برد کنترل دما ارسال ولتاژ مناسب به کمپرسور و موتور فن دستگاه می باشد.

برد کنترل دیفراست:

 

وظیفه برد دیفراست تعیین کردن تعداد دفعاتی می باشد که فرایند برفک زدایی اجرا گردد تا بتوان برفک ها و همه یخ های انباشته شده بر روی کویل های اواپراتور را ذوب کرد. بروز اشکال در این برد موجب انباشته شدن برفک ها و بنابراین گرم شدن دمای داخلی یخچال می شود.

 

ترموستات دیفراست:

 

کنترل دمای کویل های اواپراتور بر عهده این قطعه است و سپس اقدام به فعال سازی هیتر دیفراست می کند. در صورت خراب شدن ترموستات دیفراست، هیتر دیفراست هم نمیتواند شرایط فعال شدن را داشته باشد.

تایمر دیفراست:

 

تایمر دیفراست با ارسال نمودن سیگنال هایی به هیتر دیفراست می تواند سیکل برفک زدایی را فعال نماید. در صورت خرابی این قطعه، برفک ها روی کویل اواپراتور جمع می شوند و عامل مهمی در بالا رفتن دمای یخچال می شوند.

 

برد کنترل اصلی:

 

این نوع برد یعنی برد کنترل اصلی تقریبا کنترل کل قسمت های یخچال را برعهده دارد. ولی توصیه شده است بعد از بررسی کل اجزا به سراغ آن بروید، زیرا طبق اطلاعات احتمال خرابی در این قسمت کمتر است.

سایر موارد در نحوه عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید

دیده شدن اشعه قرمز رنگ (نارنجی) در داخل فریزر : المنت دیفراست روشن شده است. که این امر طبیعی است!

روی سطح یخچال نم و رطوبت ایجاد شده است : سطح یخچال را خشک نمایید. این امر در هوای با رطوبت بالا، کاملا طبیعی است!

مقداری آب پایین یخچال یا روی کف آشپزخانه می ریزد: تعدادی از قطعات یخ در کانال خروجی یخچال جمع شده اند و به یکدیگر چسبیده اند!

بوق زدن ممتد یخچال (آلارم می دهد): احتمالا درب یخچال باز است. درب را ببندید!

سایر موارد در نحوه عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید

یخچال اصلاً خاموش نمی شود ولی دمای آن مناسب است: عمل دیفراست یخچال، کمپرسور را در زمانی که درب باز است روشن نگه می دارد. که این امر نیز طبیعی است. ۲ ساعت پس از اینکه درب یخچال را ببندید خودش خاموش می شود!

گزینه های Temp و Beverage انتخاب شده اند ولی هیچ کاری نمی کنند: دمای یخچال شما روی درجه گرم قرار گرفته است. پس از گذشت ۶ ماه از کارکرد متوالی، گزینه Beverage Center خاموش خواهد شد. به دلیل صرفه‌ جویی در انرژی، این امری طبیعی است!

چراغ داخلی یخچال یا فریزر روشن نمی شود: یا برق وارد نمی شود و یا لامپ سوخته است. فیوز و یا لامپ دستگاه را عوض کنید!

حالت یخ CUBED انتخاب شده ولی یخ CRUSHED را خارج می کند: احتمالا آخرین تنظیم بر روی CRUSHED بوده است. در نتیجه قبلا مقداری یخ خرد شده در مخزن باقی مانده است. و این واکنش طبیعی است!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *